O PRODUŽENOM BORAVKU

Što je produženi boravak?

Produženi boravak je poseban oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima od prvog do četvrtog razreda. Neobvezan je, no ima svoju jasnu strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Kao što i sam naziv kaže, to je produženi dnevni rad nakon redovite nastave. Nastavak je to rada na ostvarenju svih ishoda nastavnih predmeta i međupredmetnih tema koje učenik treba usvojiti u određenom razredu. Učenike u tim aktivnostima vodi stručna osoba- učiteljica u produženom boravku. Samim time je neopravdano ovu vrstu rada s djecom nazivati igraonicom ili mjestom za čuvanje djece. Isto tako, boravak nije samo mjesto pisanja domaćih zadaća i dovršavanja onoga što se nije stiglo na nastavi, već mnogo više.

Koji su ciljevi rada u produženom boravku?

1. Omogućiti učeniku pun život i otkriti njezine/njegove pune potencijale kao jedinstvene osobe.

2.Omogućiti učeniku njezin/njegov razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinjela/doprinio dobru u društvu.

3. Pripremiti učenika za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).

Što se sve radi na produženom boravku?

U produženom boravku se izmjenjuje vrijeme za učenje, pisanje domaćih zadaća, vježbanje, ponavljanje, organizirano i slobodno vrijeme te odmor. Gotovo svakodnevno se za svaki razred pripremaju nastavni listići za uvježbavanje i ponavljanje nastavnih sadržaja. Uvažavajući učenikove potrebe, afinitete i želje organiziraju se razne likovne, glazbene, plesne, kreativne, dramske, literarne, jezične, edukativne i tematske radionice. Obilježavaju se važni datumi kroz godinu, ali i šaljivi dani kao što su prvi april, Svjetski dan kokica, Svjetski dan čokolade. Boravak sudjeluje u aktivnostima Škole te se često uključuje u pripremanje raznih humanitarnih akcija i sajmova. Učenicima se osigurava vrijeme za slobodan odabir aktivnosti i igara te čitanje i odmor. Dio organiziranog vremena odvaja se na provođenje raznih školskih ili međunarodnih projekata. 

Produženi boravak polaze učenici različitih razreda, a to znači da se razlikuju po svojem predznanju, emocionalnoj zrelosti, samostalnosti i odnosu prema radu, imaju drugačije interese i želje. Iz tog razloga je produženi boravak idealno mjesto za usvajanje mnogih socijalnih vještina kao što su: kvalitetna komunikacija, uvažavanje tuđeg mišljenja, pronalaženje kompromisa, međusobna suradnja, tolerancija…

Po kojem se rasporedu odvijaju aktivnosti u produženom boravku?

Produženi boravak je poseban oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima od prvog do četvrtog razreda. Neobvezan je, no ima svoju jasnu strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Kao što i sam naziv kaže, to je produženi dnevni rad nakon redovite nastave. Nastavak je to rada na ostvarenju svih ishoda nastavnih predmeta i međupredmetnih tema koje učenik treba usvojiti u određenom razredu. Učenike u tim aktivnostima vodi stručna osoba- učiteljica u produženom boravku. Samim time je neopravdano ovu vrstu rada s djecom nazivati igraonicom ili mjestom za čuvanje djece. Isto tako, boravak nije samo mjesto pisanja domaćih zadaća i dovršavanja onoga što se nije stiglo na nastavi, već mnogo više.

Blagdan svete Lucije: Sijanje pšenice za bolju godinu!

Blagdan sv. Lucije slavi se 13. prosinca. Sveta Lucija bila je kršćanska mučenica, a zaštitnica je slijepih (tjelesno i duhovno), ratara, lađara, staklara, krojača, tkalaca, pisara, vratara i kovača. Za ovaj dan veže se podosta narodnih običaja. Na blagdan  svete...

UČENIKE PRODUŽENOG BORAVKA POSJETIO NAČELNIK OPĆINE MARIN BOSILJ

U četvrtak, 5.12.2024. je veselo i mnogobrojno društvo u produženom boravku posjetio načelnik općine Sveti Ilija – gospodin Marin Bosilj. U blagdanskom duhu darivanja, preduhitrivši i Svetog Nikolu i Djeda Božićnjaka, načelnik Marin Bosilj nije došao praznih ruku....

PALJENJE 1. ADVENTSKE SVIJEĆE

30.11.2024. godine su učenici OŠ Beletinec sudjelovali na paljenju 1. adventske svijeće na mjesnom trgu u Svetom Iliji te time otvorili advent u Općini Sveti Ilija. Učenike su za nastup pripremale učiteljice Ivana Banić i Melita Bosilj Blaži u terminu trajanja...

Svjetski dan djece

Svjetski dan djece dan je kojim se obilježava usvajanje Konvencije o pravima djeteta. Konvencija o pravima djeteta, najbrže je i najšire ratificirani ugovor o ljudskim pravima u povijesti, a u 2024. godini obilježava svoju 35. obljetnicu. Prava djeteta su ljudska...

Međunarodni dan nenasilja

Na rođendan Mahatme Gandhija,vođe indijskog pokreta za neovisnost i začetnika filozofije i strategije nenasilja, 2. listopada obilježava se međunarodni dan nenasilja. Ghandijev stav je bio ,,Nenasilje je najveća sila koja je na raspolaganju čovječanstvu. Snažnije je...

Dan znakovnih jezika

Generalna skupština UN-a je dan 23. rujna proglasila Međunarodnim danom znakovnih jezika sa ciljem podizanja svijesti o važnosti znakovnog jezika u punoj realizaciji ljudskih prava gluhih osoba. U svijetu postoji više od 300 različitih znakovnih jezika, a kao i...

Produženi boravak u našoj školi

U utorak, 10. rujna s radom je započeo produženi boravak.  Roditelji prepoznaju vrijednost ovog posebnog oblika odgojno-obrazovnog rada te je broj upisane djece svake godine sve veći.   Ove školske godine produženi boravak je upisalo 39 djece iz sva četiri razreda...

Dani jabuka, dani zdrave hrane 4

Učenici produženog boravka će dio mjeseca listopada posvetiti kraljici voća- jabuci te zdravoj prehrani kroz eTwinning projekt ,,Dani jabuka, dani zdrave hrane 4''. U projekt se uključuju već drugu godinu za redom pod vodstvom učiteljice Melite Bosilj Blaži, a sudeći...

Čitam sebi, čitam tebi 4

Učenici produženog boravka ove školske godine sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu „Čitam sebi, čitam tebi 4“ pod vodstvom učiteljice Ivane Banić. Ovaj se projekt u našoj školi provodi drugu godinu za redom, a za učenike su pripremljene brojne zabavne i poučne...

Europski dan jezika

Europski dan jezika obilježava se svake godine 26. rujna. Cilj mu je promovirati i zaštiti bogatu jezičnu raznolikost Europe te podići svijest o važnosti cjeloživotnog učenja jezika za sve. Obilježava se od 2001. godine kada je utemeljen na inicijativu Vijeća Europe....
Skip to content