Učenici našeg produženog boravka obilježili su Međunarodni dan znakovnih jezika kroz mali školski projekt kojim su učili o važnosti komunikacije i različitosti.

Projekt smo započeli zanimljivom radionicom trganja papira. Svaki učenik dobio je jednak komad papira i iste upute, no konačni rezultati bili su različiti – baš kao i mi ljudi, koji unatoč sličnostima nosimo svoje posebnosti. Razgovor o toj aktivnosti otvorio je temu različitosti među ljudima i važnosti prihvaćanja tih posebnosti.

Nakon toga smo pogledali video koncerta bez zvuka, kako bismo pokušali doživjeti svijet osoba koje ne čuju. Učenici su kroz razgovor naučili više o gluhim, nijemim i gluhonijemim osobama te o izazovima i bogatstvu koje donosi drugačiji način komunikacije.

Velik interes izazvalo je učenje dvoručne abecede i nekoliko svakodnevnih riječi na znakovnom jeziku. Pritom smo usvojili i pravila komunikacije na znakovnom jeziku – naučili smo da je važno paziti na položaj ruku, kao i na to da odjeća bude tamnije boje kako bi se pokreti jasnije vidjeli.

Projekt smo završili snimanjem video uratka u kojem su se učenici pokušali predstaviti na znakovnom jeziku. Na taj način povezali smo naučene sadržaje i pokazali kako male stvari mogu činiti velike korake prema razumijevanju i uključivanju drugih.

Ovim projektom učenici su razvijali empatiju, toleranciju i svijest o različitostima, a pritom se i odlično zabavili.

učiteljica Ivana Banić

Skip to content