Knjiga ,,Bonton lijepog ponašanja 2” nastala je kao rezultat školskog projekta koji se tijekom cijele nastavne godine 2024./2025. provodio u okviru produženog boravka. Projektne aktivnosti bile su usmjerene na poticanje socijalnih vještina, razvijanje empatije i usvajanje pravila primjerenog ponašanja kroz svakodnevne situacije i tematske dane.

Učenici su kroz različite radionice, razgovore i iskustvene situacije (primjerice uoči odlaska u kino) učili prepoznati i primijeniti oblike kulturnog i pristojnog ponašanja. Tako su, primjerice, tijekom zajedničkih obroka sami raspravljali i zaključivali o pravilima ponašanja za stolom. Povodom obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, učenici su razgovarali o pravima i izazovima s kojima se te osobe suočavaju, te su promišljali o konkretnim načinima na koje im mogu pružiti podršku i pokazati solidarnost. Kroz različite svakodnevne situacije učenici su promišljali o načinima kako iskazivati pristojnost i obraćati se drugima s poštovanjem, razvijajući pritom socijalnu osjetljivost i kulturnu komunikaciju. Tijekom sportskih aktivnosti u školskoj dvorani, školskom dvorištu i na igralištu te u razredu igrajući društvene igre učenici su kroz igru usvajali pravila sportskog bontona, pri čemu su najvažnija i njima najdraža pravila saželi i uključili u sadržaj knjige.

Knjiga je osmišljena kao edukativna slikovnica s kratkim, jasnim i djeci prilagođenim pravilima lijepog ponašanja. Ilustracije su izradili sami učenici, nakon čega su im pridružili odgovarajuća pravila, čime su sadržaj učinili autentičnim i bliskim dječjem doživljaju.   

Ovaj projekt predstavlja vrijedan doprinos razvoju emocionalne pismenosti i društvene osjetljivosti kod djece te odražava kontinuiranu posvećenost škole odgoju učenika u duhu tolerancije, međusobnog poštovanja i kulturne komunikacije.

Klikom na poveznicu https://read.bookcreator.com/Xh7rNV3XL3VsZHu3Bv0fkCK1jmD3/h5Qde4zcQ2SdO5feVyOhuQ možete pogledati završni rezultat rada učenika tijekom ove nastavne godine i upoznati se s njihovim kreativnim i odgojno-obrazovnim postignućima.

Melita Bosilj Blaži, mag.prim.educ. 

Skip to content