O PRODUŽENOM BORAVKU
Što je produženi boravak?
Produženi boravak je poseban oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima od prvog do četvrtog razreda. Neobvezan je, no ima svoju jasnu strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Kao što i sam naziv kaže, to je produženi dnevni rad nakon redovite nastave. Nastavak je to rada na ostvarenju svih ishoda nastavnih predmeta i međupredmetnih tema koje učenik treba usvojiti u određenom razredu. Učenike u tim aktivnostima vodi stručna osoba- učiteljica u produženom boravku. Samim time je neopravdano ovu vrstu rada s djecom nazivati igraonicom ili mjestom za čuvanje djece. Isto tako, boravak nije samo mjesto pisanja domaćih zadaća i dovršavanja onoga što se nije stiglo na nastavi, već mnogo više.
Koji su ciljevi rada u produženom boravku?
1. Omogućiti učeniku pun život i otkriti njezine/njegove pune potencijale kao jedinstvene osobe.
2.Omogućiti učeniku njezin/njegov razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinjela/doprinio dobru u društvu.
3. Pripremiti učenika za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
Što se sve radi na produženom boravku?
U produženom boravku se izmjenjuje vrijeme za učenje, pisanje domaćih zadaća, vježbanje, ponavljanje, organizirano i slobodno vrijeme te odmor. Gotovo svakodnevno se za svaki razred pripremaju nastavni listići za uvježbavanje i ponavljanje nastavnih sadržaja. Uvažavajući učenikove potrebe, afinitete i želje organiziraju se razne likovne, glazbene, plesne, kreativne, dramske, literarne, jezične, edukativne i tematske radionice. Obilježavaju se važni datumi kroz godinu, ali i šaljivi dani kao što su prvi april, Svjetski dan kokica, Svjetski dan čokolade. Boravak sudjeluje u aktivnostima Škole te se često uključuje u pripremanje raznih humanitarnih akcija i sajmova. Učenicima se osigurava vrijeme za slobodan odabir aktivnosti i igara te čitanje i odmor. Dio organiziranog vremena odvaja se na provođenje raznih školskih ili međunarodnih projekata.
Produženi boravak polaze učenici različitih razreda, a to znači da se razlikuju po svojem predznanju, emocionalnoj zrelosti, samostalnosti i odnosu prema radu, imaju drugačije interese i želje. Iz tog razloga je produženi boravak idealno mjesto za usvajanje mnogih socijalnih vještina kao što su: kvalitetna komunikacija, uvažavanje tuđeg mišljenja, pronalaženje kompromisa, međusobna suradnja, tolerancija…
Po kojem se rasporedu odvijaju aktivnosti u produženom boravku?
Produženi boravak je poseban oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima od prvog do četvrtog razreda. Neobvezan je, no ima svoju jasnu strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Kao što i sam naziv kaže, to je produženi dnevni rad nakon redovite nastave. Nastavak je to rada na ostvarenju svih ishoda nastavnih predmeta i međupredmetnih tema koje učenik treba usvojiti u određenom razredu. Učenike u tim aktivnostima vodi stručna osoba- učiteljica u produženom boravku. Samim time je neopravdano ovu vrstu rada s djecom nazivati igraonicom ili mjestom za čuvanje djece. Isto tako, boravak nije samo mjesto pisanja domaćih zadaća i dovršavanja onoga što se nije stiglo na nastavi, već mnogo više.