Projekt Sigurnije škole i vrtići
Već drugu godinu zaredom učenici naše škole aktivno su sudjelovali u ovom projektu. Cilj projekta je poboljšati znanja i ojačati kompetencije kako učenika, tako i učitelja u temama pripreme za izvanredne situacije, sigurnost u školi, prva pomoć, klimatske promjene i psihosocijalna podrška. Razlog tome su česte i nagle klimatske promjene (suše, ekstremni zimski uvjeti, poplave, toplinski valovi, potresi…).
Odgojno-obrazovne ustanove imaju obvezu poduzeti mjere pripreme za izvanredne situacije, a to su: smanjiti rizik od izvanrednih situacija, povećati sigurnost u školama, poticati i razvijati vještine snalaženja kod učenika, poboljšati znanja i kompetencije u područjima sigurnosti i znanju pružanja prve pomoći te poboljšati kompetencije suočavanja sa stresnim situacijama. Radionice koje smo radili s učenicima su jako dobar temelj za ostvarenje postavljenih ciljeva.
Vježbe evakuacije u slučaju požara ili nekih drugih kriznih situacija radili smo obje školske godine. Dok su se neke radionice nadovezivale na one od prošle godine. To su bile: Podizanje pripravnosti za klimatske promjene; Opasnost kod kuće; Smiješ se igrati, ne diraj; Pomozi plišanome medi;
Sigurnosni postupak u slučaju potresa – „Sagni se, prekrij i drži za…” Demonstriranje sigurnog položaja u slučaju potresa – „1, 2, 3, potres”; Vježbe evakuacije u slučaju potresa; Vježbe evakuacije – sigurni izlazi; Identificiranje sigurnih mjesta u hitnom slučaju; Nacionalna edukacija djece u području zaštite i spašavanja; Sve što trebam znati o hitnoj medicinskoj službi; Uočavanje potreba djeteta; Prepoznavanje i reflektiranje emocija; Razumijevanje i identificiranje fizičke reakcije na stres; Kazalište emocija i 10 lica emocija.
Učiteljica Snježana Martinez